Changelog • November 15, 2023

Teman

Ett av de grundläggande behoven publicister har är att ha en direktrelation med sina läsare och lyssnare. Det löser Pliro genom att alla kontaktytor med prenumeranten har publicistens visuella identitet på egen domän. Pliro skapar ett eget tema för varje publicist, vilket gör att läsaren upplever att den befinner sig hos publicisten genom hela flödet.

Vi har utvecklat ett kraftfullt designsystem som möjliggör att vi med stor precision kan ta fram ett tema för er Pliro Site där allt från köpflöden, inloggning och kontosidan så väl som alla mail som skickas följer er visuella identitet. Temat ger möjlighet att anpassa:

  • Typografin till era typsnitt och storlekar
  • Färger till er färgpalett med varumärkesbärande primär-, sekundär- och komplementfärger
  • Avstånd för att skapa en luftigare eller mer kompakt layout
  • Dekoration och formelement för att få det runt eller kantigt, platt eller med djup, hårt eller mjukt, lekfullt eller strikt
  • Och mycket mer…

Det är även möjligt att anpassa copy i relevanta flöden för att kunna återspegla ert varumärkes tonalitet. Allt för att skapa en användarupplevelse som återspeglar ert varumärke och blir sömlös med er sajt. Det i kombination med att er Pliro Site är på er domän (t.ex. konto.impactloop.se) och att alla mail skickas från er e-postadress (t.ex. support@loop.se) gör Pliro helt osynligt.

Förbättringar och justeringar

Vi har även gjort följande övriga förbättringar och justeringar:

  • Javascript SDK för att kunna logga in med Pliro på sajter där integrationen behöver ske på klienten (t.ex. Webflow)
  • Integration med MailChimp för att hålla listor med information om prenumeranter uppdaterade
  • Särskild information i bekräftelsemejl för nyhetsbrevsprenumerationer
  • Mindre förtydliganden och formjusteringar på fakturor

Få uppdateringar

Få uppdateringar om nya funktioner och förbättringar medan vi utvecklar och lanserar Pliro!