Blog • January 30, 2024

Året som gått, året som börjat

2023 överträffade alla våra förväntningar. Vi lanserade Pliro, introducerade våra första kunder, utvecklade nya funktioner och fick in våra första intäkter.
Alexis Fellenius Makrigianni

Vi har lyssnat på vilka behov ni har som publicister och fått väldigt mycket insiktsfulla inspel men också uppmuntran om att vi är på rätt spår. Vår ambition, och det roligaste vi vet, är att varje dag göra Pliro bättre. 2024 kommer bli ett spännande år 🎉

Året som gått

En sammanfattning av höjdpunkterna från året som gått.

Hej Pliro 👋

Pliro introducerades i juli då Sak & Liv gick över till Pliro för att ta betalt av sina prenumeranter. Läs vår introduktion av Pliro

Enkelt att ta ut underlag till bokföringen

I september gjorde vi det enkelt att ta ut allt underlag som behövs till bokföringen. Hyllad av bokföringskonsulter för sin smidighet! Läs changelog om bokföringsunderlag

Loop väljer Pliro & unika teman

Mediehuset Loop väljer Pliro i början av november och bara 13 dagar senare var allt på plats och Impact Loop fick in sin första betalande prenumerant. Dagens Media: Loop väljer Pliro för sin betaltjänst

Vi lanserade även teman som gör att varje publicist kan ha sin egen visuella identitet, på sin egen domän, för att ha direktrelation med prenumeranten i alla kontaktytor. Pliro är helt i bakgrunden. Läs changelog om teman

Uppdaterat köpflöde och kortbetalningar

Under slutet av året lanserade vi förändringar på köpflödet och utvecklade stöd för kortbetalningar. Vi håller på och slutför kortbetalningar och kommer berätta mer om det inom kort.

Året som börjat

Vårt fokus just nu är att lösa de grundläggande behov som kvarstår för att uppfylla löftet om en lättskött och lönsam prenumerationsaffär. Allt från förutsättningar att attrahera nya betalande prenumeranter, aktivera de som slutat prenumerera, att löpande ha koll på nyckeltalen för ens prenumerationsaffär (MRR, churn osv) och fler paketeringar för att växa affären.

Några av de funktioner vi fokuserar på är:

  • Erbjudanden till prenumeranter
    Skapa enkelt tillfälliga erbjudanden att använda i marknadsföringsaktiviteter till nya och tidigare prenumeranter. Följ upp effekten av erbjudanden i realtid.
  • Koll på affären
    Pliro Dashboard kommer att ge en tydlig överblick av hur de viktigaste nyckeltalen förändras för er prenumerationsaffär.
  • Grupprenumerationer för företag
    Sätt upp erbjudanden för grupprenumerationer med dedikerade köpflöden och ge ägaren av grupprenumerationen ett enkelt sätt att administrera vilka andra som får tillgång.
  • Betalda poddar
    Pliro kommer göra det sömlöst för prenumeranten att få in podden de betalat för i deras poddspelare som en del av köpflödet när de startar en prenumeration.

Vad är viktigast för just din prenumerationsaffär? Hur ser era specifika behov ut kring dessa och andra funktioner? Hör av dig till alexis@pliro.co och berätta.

Få uppdateringar

Få uppdateringar om nya funktioner och förbättringar medan vi utvecklar och lanserar Pliro!